Waterwerk in beweging

Scouting Boxmeer is er trots op dat we zowel landscouting als waterscouting onder 1 dak hebben! De watertak is klein maar de leden organiseren allerlei leuke activiteiten.

Zo hebben we afgelopen oktober meegedaan aan de zeilwedstrijd van Admiraliteit 15. Er heeft 1 boot deelgenomen van Scouting Boxmeer in de categorie Wilde Vaart. Het was een spannende race, waarbij 3 boten streden om de eerste plaats: Scouting Cuijk, Gabriël en die van ons. Scouting Cuijk was fanatiek en probeerde regelmatig een andere vlet het riet in te sturen. Helaas kwam ze dat duur te staan met een diskwalificatierondje. Hanna en Lisa hielden het hoofd koel en wisten Gabriël in de laatst bocht in te halen en zo de eer van de eerste plaats binnen te slepen. Goed gedaan meiden!

waterwerk

Snel daarna werden de boten uit het water gehaald en sindsdien staat er met enige regelmaat bootonderhoud op het programma. Na een heerlijk zeilseizoen zijn onze lelievletten immers toe aan een opknapbeurt. De leden van de Watertak hebben de boten inmiddels al kaal geschuurd en nu gaan we nadenken over welke kleur ze het komende seizoen gaan krijgen. Hier wordt serieus over nagedacht, want we gaan in de zomer van 2018 met de vletten naar NaWaKa, waar onder de ogen van zo’n 5.000 deelnemers gaan komen.

Eind november hadden we de leden van de Wilde Vaart van Scouting Cuijk uitgenodigd om een nachtje te komen logeren bij ons op het club gebouw. Het thema was Expeditie Robinson en dit was uitgewerkt met verschillende uitdagende opdrachten door Lisa en Hanna. Zo werden onze smaakpupillen getest in een proefopdracht, onze fysieke kracht werd gemeten op het parcours, onze hersenen gekraakt tijdens Pictionairy en de mentale uithoudingsvermogen werd getest met een dropping in Duitsland laat in de avond. Iedereen heeft het gelukkig overleefd en het winnende team won een mooie prijs.

Het Waterwerk heeft niet alleen een ruwe, maar ook een zachte kant. Dit bleek toen de sinterkerstviering op het programma stond. De leden hadden lootjes getrokken en voor elkaar de beste dichtkunsten uit de mouw geschud. Ook hadden ze leuke kleine cadeautjes voor elkaar gekocht.

Het nieuwe jaar zijn we begonnen met een programma van Thijs. Eerst mochten we raden wie we waren in het spel Wie ben ik? Willem en Nick hadden het er maar moeilijk mee, terwijl ze het antwoord bij elkaar konden lezen. Daarna had Thijs een parcours uitgezet en de groep in koppels verdeeld. De ene persoon ging geblinddoekt het parcours afleggen onder de verbale instructies van de ander. Dit was nogal een uitdaging, want er mochten geen obstakels aangeraakt worden. De mayo hielp ook niet echt mee, maar leidde wel tot veel gelach.

Voor de komende paar maanden staan er weer nieuwe en bekende activiteiten op het programma, zoals bakken, een pub quiz, iScout, zeiltheorie en uiteraard ook bootonderhoud. Wil je een keer mee gaan zeilen? Dan moet je nog even geduld hebben, in april gaan de boten weer het water in.

Wil je een keer meehelpen met bootonderhoud? Stuur gerust een mail!

Door Nick van den Hoogen op 27 januari 2018