Wij zoeken vrijwilligers!

De activiteiten die Scouting organiseert voor haar jeugdleden kunnen niet van de grond komen zonder vrijwilligers. Wij zijn dringend op zoek naar mensen om ons stafteam te komen versterken

Wat doe je als leiding:

Op vrijdagavond of zaterdagochtend verzorg je samen met je collega-vrijwilligers een gevarieerd programma van 2 uur.  De ene keer staat kampvuur stoken op het programma, een andere keer wordt er geknutseld of een hut gebouwd. Bij de oudere leeftijdsgroepen (15+) staan er uitdagendere programma’s op de agenda. Iedere ‘speltak’   heeft zo’n 3 keer per jaar een weekendkamp (in de blokhut of op een externe locatie) en eens per jaar een zomerkamp.

Het maakt niet uit of je bekend bent met scoutingtechnieken (kampvuur stoken, hiken, survival, pionieren): wij leren het jou graag!

Wat verwachten wij van jou:

- Je hebt enige kennis van omgang met de leeftijdsgroep.
- Je staat open voor allerlei activiteiten en bent bereid na enige tijd af en toe zelf een activiteit voor te bereiden in samenwerking met je collega-leiding
- Je hebt een Verklaring Omtrent het Gedrag of bent bereid om deze aan te vragen
- Je bent bereid om een training te volgen in het jaar waarin je leiding wordt. Deze cursussen worden door Scouting georganiseerd in de regio Nijmegen.

Wat krijg je terug:

- De voldoening van het doen van vrijwilligerswerk;
- Je leert allerlei Scoutingtechnieken;
- Een mooie extra aanvulling op je CV;
- Je krijgt er een nieuwe vriendengroep bij;
- Je wordt langzaam prettig gestoord.

Onze vacature staat ook op de site van Sociom, de vrijwilligers vacaturebank voor het Land van Cuijk.

Heb je interesse? Stuur even een berichtje naar [email protected]

IMG_0103-009